23 marzo 2020

MÚSICA I PSICOMOTRICITAT


Bon dia famílies, com ha anat el cap de setmana? Per avui us deixo el següent suggeriment musical:

Fer manualitats amb reciclatge, és una activitat apassionant. Pot ser un tambor, unes maraques o fins i tot una flauta de pa. Només cal tirar-li imaginació!
Està demostrat que la música té molts beneficis pels infants: influeix en el desenvolupament emocional, intel·lectual, auditiu, sensorial, motriu,... Els ajuda en l'aprenentatge del llenguatge i de les matemàtiques, potencia la seva capacitat de concentració i memorització, així com les habilitats espacials. Fer aquestes manualitats junts, en família, és una bonica manera d'acostar la música als nens i nenes, veureu com la gaudeixen amb moltes més ganes.

Us deixo alguns exemples,

FLAUTA

No pot ser més senzill: agafem 9 canyes de beure i les unim amb cinta adhesiva. Les tallem en diagonal. Si les canyes es poden doblegar, poseu aquesta part a baix i talleu-la. Llest! A bufar!

MARAQUES 
Material necessari per 1 maraca: 2 culleres de plàstic; un ou de plàstic; cinta adhesiva decorativa; quelcom per omplir l'ou (llegums, arròs, monedes,...)
Instruccions:
Omplir l'ou amb arròs, cigrons o el que tingueu per casa. Això ho poden fer els nens i així practiquen la psicomotricitat fina, la concentració i l'atenció. Si feu més d'una maraca, ompliu-les amb coses diferents, així sonaran diferent i això sorprèn molt als petits.
Posar l'ou entre les dues culleres de plàstic i fixar amb cinta adhesiva i ja la teniu!!

TAMBOR DE BOLES
Material necessari: una caixa de formatgets rodona; un pal (es poden comprar en tendes de manualitats, en basars o recollir-lo pel bosc) o bé una cullera de cuina (cal que tingui el mànec rodó); paper decoratiu adhesiu; dues boles de fusta (o similar, per exemple, peces de fer braçalets o botons grans); fil gruixut.
Instruccions:
Obrir la capsa. Per on hi ha el tall, fer un forat al mig per poder posar el pal. Fixar-lo amb cinta adhesiva.
Fer dos forats als laterals de la capsa i passar el fil (d'uns 60cm, ja tallarem el sobrant). Lligar-lo al pal perquè així no corri d'un cantó a l'altre. Tancar la caixa.
Lligar les boles de fusta (o similar) als extrems del fil. Fixeu-vos en la llargada final, han de quedar sobre de la caixa per així fer soroll al girar el tambor.
Decorem el tambor. Nosaltres l'hem folrat amb paper decoratiu adhesiu, però ho podeu pintar amb pintura, cobrir amb gomets,...
Fet! 

TAMBOR
Només necessitem un pot metàl·lic o de plàstic sense tapa (per exemple, de cacau en pols o de detergent), un globus i una goma elàstica. Primer, si volem, decorem el pot, per exemple amb paper decoratiu. Tallem l'extrem del globus (per on es bufa en inflar-lo) i el col·loquem en el pot (on aniria la tapa). Subjectem amb la goma elàstica. I a picar!!

Si us animeu podeu fer unes baqueteses, només calen dos pals, dues boles petites de porexpan, dos globus més aviat petits i dues gomes elàstiques: clavar el pal a la bola de porexpan, posar-hi el globus (hem tallat l'extrem) i subjectar amb la goma elàstica.


I, d'altra banda, per continuar treballant la psicomotricitat, us proposo la següent activitat:



Llançant objectes en cistelles de colors

Col·loca cistelles de diferents colors (vermell, verd i blau, per exemple) a una distància prudencial del/la petit/a. Després utilitza pilotes del mateix color que les cistelles (vermelles, verdes i blaves, si fos el cas) i demana-li al nen/a que llanci les pilotes intentant introduir en les cistelles corresponents cadascuna de les pilotes segons el seu color. En cas de no tenir pilotes de colors, podeu fer servir taps d’ampolles, mitjons de colors (fent una boleta, com  fem a psico per guardar-los…)



Que tingueu molt bon dia!!😘

No hay comentarios:

Publicar un comentario

QUÈ TREBALLAREM AQUEST 3R TRIMESTRE?

  Aquí teniu un quadre amb els principals sabers que anem a treballa aquest trimestre per tal que pugueu dur un seguiment de la feina que fa...