Benvolgudes
famílies, sóc Priscila, la mestre de suport d’aquest any. Durant aquest curs
faré la psicomotricitat amb els vostres petits i us aniré penjant diverses
fotos de les diferents sessions.
Les sessions de
psicomotricitat que duem a terme estan influenciades pel mètode Aucouturier i
donat que és la primera sessió a continuació us proporciono alguna informació
sobre com funciona aquesta pràctica.
La pràctica
psicomotriu educativa i preventiva que proposa Aucouturier, acompanya les
activitats lúdiques dels nens. Podríem dir que és un itinerari de maduració que
afavoreix el pas del "plaer d'actuar al plaer de pensar" i permet que
el nen/a pugui fer front a les seves angoixes.
El psicomotricista
proposa una pràctica psicomotriu encaminada al fet que el nen vagi adquirint
autonomia i es converteixi en un nen/a obert, capaç de fer front a les pors.
Parlem d'un nen obert quan aquest acull als altres i fa demandes a les persones
que l'envolten, així com que experimenta el plaer de donar, de rebre, de
descobrir i de saber. Podríem definir-ho com un ésser que sent curiositat per
aprendre, que se sent feliç manifestant els seus desitjos sense por i que se
sent reconegut per les seves capacitats. És un nen que no es traumatitza davant
un possible fracàs perquè sap que li oferiran unes condicions adequades per al
seu desenvolupament.
La psicomotricitat
que proposa Aucouturier és la vivència en primera persona, la qual cosa els
ajudarà a conèixer els seus límits i possibilitats amb total llibertat
d'expressió dels seus desitjos. També cal afegir que el reconeixement de les
seves accions i actituds els donarà una imatge positiva d'ells mateixos que
influirà positivament a l'hora de desenvolupar la seva pròpia identitat a
nivell social, intel·lectual i emocional.
Les sessions es
divideixen en diferents moments:
-
Ritual
d’entrada: moment en el qual els infants entren a la
sala, es descalcen, es posen els mitjons de psicomotricitat, es recorden les
normes (en positiu) i despertem el cos.
-
Fase
d’expressivitat motriu: destrucció de la torre
(preparada per l’adult). A partir d'aquí, el plaer de destruir evolucionarà cap
a una sèrie de jocs que proporcionaran l'entrada en una dinàmica de plaer
sensoriomotriu. Aucouturier es refereix a aquests primers jocs, juntament amb
els de destrucció, com a “jocs de seguretat superficial”. Durant aquesta
mateixa fase, conforme els nens creixin i se sentin reafirmats i sense
limitacions a l'hora de gaudir del seu propi cos, anirà apareixent a poc a poc
el joc simbòlic, és a dir, la capacitat d'utilitzar un objecte pretenent
deliberadament que representi un altre. Aucouturier els denomina “jocs de seguretat
profunda”,
-
Fase
de representació: mitjançat divers material
(construccions de fusta, plastilina, paper i colors) es demana els infants que
representin allò que han realitzat durant la sessió, d’aquest manera prenen
distància de les emocions viscudes.
-
Ritual
de sortida: moment en el qual es realitza una petita
relaxació, fem cloenda de la sessió i els infants es treuen els mitjons de
psicomotricitat i es calcen.
Que mayores.. Poniendose sus calcetines de sico ❤️
ResponderEliminar