22 noviembre 2019

Psicomotricitat



Benvolgudes famílies, sóc Priscila, la mestre de suport d’aquest any. Durant aquest curs faré la psicomotricitat amb els vostres petits i us aniré penjant diverses fotos de les diferents sessions.
Les sessions de psicomotricitat que duem a terme estan influenciades pel mètode Aucouturier i donat que és la primera sessió a continuació us proporciono alguna informació sobre com funciona aquesta pràctica.
La pràctica psicomotriu educativa i preventiva que proposa Aucouturier, acompanya les activitats lúdiques dels nens. Podríem dir que és un itinerari de maduració que afavoreix el pas del "plaer d'actuar al plaer de pensar" i permet que el nen/a pugui fer front a les seves angoixes.
El psicomotricista proposa una pràctica psicomotriu encaminada al fet que el nen vagi adquirint autonomia i es converteixi en un nen/a obert, capaç de fer front a les pors. Parlem d'un nen obert quan aquest acull als altres i fa demandes a les persones que l'envolten, així com que experimenta el plaer de donar, de rebre, de descobrir i de saber. Podríem definir-ho com un ésser que sent curiositat per aprendre, que se sent feliç manifestant els seus desitjos sense por i que se sent reconegut per les seves capacitats. És un nen que no es traumatitza davant un possible fracàs perquè sap que li oferiran unes condicions adequades per al seu desenvolupament.
La psicomotricitat que proposa Aucouturier és la vivència en primera persona, la qual cosa els ajudarà a conèixer els seus límits i possibilitats amb total llibertat d'expressió dels seus desitjos. També cal afegir que el reconeixement de les seves accions i actituds els donarà una imatge positiva d'ells mateixos que influirà positivament a l'hora de desenvolupar la seva pròpia identitat a nivell social, intel·lectual i emocional.
Les sessions es divideixen en diferents moments:
-          Ritual d’entrada: moment en el qual els infants entren a la sala, es descalcen, es posen els mitjons de psicomotricitat, es recorden les normes (en positiu) i despertem el cos.
-          Fase d’expressivitat motriu: destrucció de la torre (preparada per l’adult). A partir d'aquí, el plaer de destruir evolucionarà cap a una sèrie de jocs que proporcionaran l'entrada en una dinàmica de plaer sensoriomotriu. Aucouturier es refereix a aquests primers jocs, juntament amb els de destrucció, com a “jocs de seguretat superficial”. Durant aquesta mateixa fase, conforme els nens creixin i se sentin reafirmats i sense limitacions a l'hora de gaudir del seu propi cos, anirà apareixent a poc a poc el joc simbòlic, és a dir, la capacitat d'utilitzar un objecte pretenent deliberadament que representi un altre. Aucouturier els denomina “jocs de seguretat profunda”,
-          Fase de representació: mitjançat divers material (construccions de fusta, plastilina, paper i colors) es demana els infants que representin allò que han realitzat durant la sessió, d’aquest manera prenen distància de les emocions viscudes.
-          Ritual de sortida: moment en el qual es realitza una petita relaxació, fem cloenda de la sessió i els infants es treuen els mitjons de psicomotricitat i es calcen.
















1 comentario:

QUÈ TREBALLAREM AQUEST 3R TRIMESTRE?

  Aquí teniu un quadre amb els principals sabers que anem a treballa aquest trimestre per tal que pugueu dur un seguiment de la feina que fa...