20 enero 2021

INICIACIÓ DE LLETRA LLIGADA

Estimades famílies:

Com ja sabeu el mon de les lletres forma part de la nostra vida d'aula.

El llenguatge sorgeix en els infants com a mitjà de comunicació, per després anar adquirint i possibilitar la construcció del pensament i la seva estructuració, per poder dominar-ho i poder construir nous aprenentatges.

Per anar avançant en el  procés del coneixemnet de les lletres i el seu ús, l'infant va adquirint unes estructures que permeteixen nous continguts relaccionats amb el so i l'escriptura de les mateixes en diferents textos i contextos.

Tal i com ja us he informat en un altre ocasió, en l'adquisició de la lecto-escriptura, existeixen diferents etapes i fases que l'infant anirà adquirint.

Vull donar-vos una petita explicació per què, des de casa i en la mesura de les vostres possibilitats, pogueu entendre millor aquestes pases i ajudar-lso si fos necessari.


 Etapes d'escriptura:

 1ª) Etapa d'escriptura indiferenciada: els nins no distingeixen les grafies dels dibuixos. (Faran el mateix gargot per dibuixar alguna cosa que per escriure-ho).

 2ª) Etapa d'escriptura diferenciada: imiten les lletres que veuen, copiant d'un model, però sense tenir consciència real del que escriuen.

 3ª) Etapa sil·làbica: comencen a establir relacions entre el so de les paraules i el seu grafisme. Identifiquen la síl·laba, però solen representar-la amb una sola lletra (normalment vocals, que para ells tenen major sonoritat).

 4ª) Etapa sil·làbic-alfabètica: estableixen correspondències entre les síl·labes i el que escriuen, però no són capaces de segmentar tots els elements sonors de la paraula, la qual cosa fa que deixin sense escriure algunes lletres.

 5ª) Etapa alfabètica: reconeixen una correspondència alfabètica a cada so de la paraula, tant consonants com a vocals, encara que hauran d'aprendre encara l'ortografia correcta.






Comunicar-vos que  hem iniciat el procés de presentació de la lletra lligada.
Per realitzar-lo d'una manera significativa, les propostes inicials aniran a partir del  nom propi de cadascú.

Mirau que bé ho han fet!!





Us anim si voleu inciar aquest procés conjunt amb els vostres fill/es i compartir moments d'aprenentatge.

Una abraçada,
Olga.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SORTIDA CONSERVATORI DE MÚSICA I DANSA EIVISSA

     Dins del programa "Les escoles al conservatori" hem pogut conèixer les activitats que es realitzen en aquest centre, ens han ...