Estimades famílies:
Com ja sabeu el mon de les lletres forma part de la nostra vida d'aula.
El llenguatge sorgeix en els infants com a mitjà de comunicació, per després anar adquirint i possibilitar la construcció del pensament i la seva estructuració, per poder dominar-ho i poder construir nous aprenentatges.
Per anar avançant en el procés del coneixemnet de les lletres i el seu ús, l'infant va adquirint unes estructures que permeteixen nous continguts relaccionats amb el so i l'escriptura de les mateixes en diferents textos i contextos.
Tal i com ja us he informat en un altre ocasió, en l'adquisició de la lecto-escriptura, existeixen diferents etapes i fases que l'infant anirà adquirint.
Vull donar-vos una petita explicació per què, des de casa i en la mesura de les vostres possibilitats, pogueu entendre millor aquestes pases i ajudar-lso si fos necessari.
Etapes d'escriptura:
1ª) Etapa d'escriptura indiferenciada: els nins no distingeixen les grafies dels dibuixos. (Faran el mateix gargot per dibuixar alguna cosa que per escriure-ho).
2ª) Etapa d'escriptura diferenciada: imiten les lletres que veuen, copiant d'un model, però sense tenir consciència real del que escriuen.
3ª) Etapa sil·làbica: comencen a establir relacions entre el so de les paraules i el seu grafisme. Identifiquen la síl·laba, però solen representar-la amb una sola lletra (normalment vocals, que para ells tenen major sonoritat).
4ª) Etapa sil·làbic-alfabètica: estableixen correspondències entre les síl·labes i el que escriuen, però no són capaces de segmentar tots els elements sonors de la paraula, la qual cosa fa que deixin sense escriure algunes lletres.
5ª) Etapa alfabètica: reconeixen una correspondència alfabètica a cada so de la paraula, tant consonants com a vocals, encara que hauran d'aprendre encara l'ortografia correcta.
Comunicar-vos que hem iniciat el procés de presentació de la lletra lligada.Per realitzar-lo d'una manera significativa, les propostes inicials aniran a partir del nom propi de cadascú.
Mirau que bé ho han fet!!
Us anim si voleu inciar aquest procés conjunt amb els vostres fill/es i compartir moments d'aprenentatge.
Una abraçada,
Olga.
No hay comentarios:
Publicar un comentario